Learning Media Innovation In Learning Activities
Abstract
In the educational context, the use of learning media has a significant impact. Learning media functions as a liaison between teachers and students, delivering information and subject matter using methods that are better and easier to understand. The aim of this study is to explain how innovation in learning media can increase learning effectiveness. This study uses the Systematic Literature Review (SLR) method. The necessary data was collected through recording articles relevant to the topic of this study. A total of seven relevant national journal articles were found through the Google Scholar database and used in this study. In accordance with research, learning media innovation is very useful for developing knowledge and making learning activities easier.
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Ardiansyah, A. A., & Nana. (2020). Peran Mobile Learning Sebagai Inovasi Dalam Meningkatkan Hasil Belajar Siswa Pada Pembelajaran Di Sekolah. Indonesian Journal Of Educational Research and Review 3 (1), 47-56.
Asmawadi, A. (2021). Fun Learning Melalui Media Whatsapp Pada Pembelajaran Jarak Jauh Untuk Kelas 1 Sekolah Dasar. ELEMENTARY: Jurnal Inovasi Pendidikan Dasar 1 (1), 1-10.
Firdos, I. I., Permatasari, I., Rahmawati, M., & Wahyono. (2023). PERAN Teknologi Dalam Membangun Inovasi Pembelajaran Pada Pendidikan Sekolah Dasar. Social, Humanities, and Educational Studies (SHES): Conference Series 6 (1), 33-38.
Matiati, P., Asmarani, R., Sunanto, & Hadiningrum, A. (2021). Inovasi Pembelajaran Seni Berbasi Mobile Learning Bagi Mahasiswa Pendidikan Guru Sekolah Dasar. Jurnal Basicedu 5(6), 5783- 5792.
Najib, M. A., & Maunah, B. (2022). Inovasi Pendidikan Di Era Digital (Studi Pelaksanaan Pembelajaran Di Jenjang SD-SMP KabupatenTulungagung). Tadbir: Jurnal Manajemen Pendidikan Islam 10 (1), 1-17.
Prasrihamni, M., Marini, A., Nafisah, M., & Surmilasari, N. (2022). Inovasi Pendidikan Jenjang Sekolah Dasar Dalam PelaksanaanPembelajaran Di Era Digital. JRPD (JURNAL Riset Pendidikan Dasar) 5 (1), 82-88.
Ritonga, A. A., Lubis, Y. W., Masitha, S., & Harahap, C. P. (2022). Program Sekolah Penggerak Sebagai Inovasi Meningkatkan Kualitas Pendidikan di SD Negeri 104267 Pegajahan. Edukatif: Jurnal Ilmu Pendidikan 3 (6), 3675-3688.
Rosmilawati, I., Meilya, I. R., & Darmawan, D. (2020). Kompetensi Tutor Satuan Pendidikan Nonformal dalam Penerapan Model Pembelajaran Refleksi. Journal Of Nonfornal Education and Community Empowerment, 114-122.
Sari, I. K. (2021). Blended Learning Sebagai Alternatif Model Pembelajaran Inovasi di Masa Post-Pandemi di Sekolah Dasar. Jurnal Basicedu 5 (4), 2156-2163.
Utomo, F. T. S. (2023). Inovasi Media Pembelajaran Interaktif Untuk Meningkatkan Efektivitas Pembelajaran Era Digital Di Sekolah Dasar. Pendas: Jurnal Ilmiah Pendidikan Dasar 8 (2), 3635- 3645.