The Evaluation of the Effectiveness of Da'wah Training at Baladi Ad-Dakwah Center (BAC) Kresek
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Hamilton, W. (2022). Lectures on metaphysics and logic: Vol. I. BoD–Books on Demand.
Hamilton, C. A., Pothuri, B., Arend, R. C., Backes, F. J., Gehrig, P. A., Soliman, P. T., ... & Burke, W. M. (2021). Endometrial cancer: A society of gynecologic oncology evidence-based review and recommendations. Gynecologic oncology, 160(3), 817-826.
Hamid, A., & Uyuni, B. (2023). Human Needs for Dakwah (The Existence of KODI as the Capital's Da'wah Organization). TSAQAFAH, 19(1), 1-26.
Rosidi, I. (2022). The “Teras Dakwah”(Dakwah Terrace) Movement Program: the Philosophy and Dakwah Activism Charity-Based in Yogyakarta. Jurnal Ilmiah Peuradeun (JIP), the Indonesian Journal of the Social Sciences, 10(1), 65-86.
Aswari, N. N., Firdaus, M., & Castrawijaya, C. (2024). Stages in Development and Changes in Human Resources of Dakwah Institutions in Palembang Community. Jurnal Kajian Manajemen Dakwah, 6(1), 27-38.
Shrestha, B. B., & Kawasaki, A. (2020). Quantitative assessment of flood risk with evaluation of the effectiveness of dam operation for flood control: A case of the Bago River Basin of Myanmar. International Journal of Disaster Risk Reduction, 50, 101707.
Ng, Y. (2020). Evaluation of the effectiveness of surveillance and containment measures for the first 100 patients with COVID-19 in Singapore—January 2–February 29, 2020. MMWR. Morbidity and mortality weekly report, 69.
Al Faqih, R., & Sudrajat, I. (2023). Proses Pembelajaran Technological Pedagogical Content Knowladge (TPACK) di Lembaga Dakwah. Transformasi: Jurnal Penelitian dan Pengembangan Pendidikan Non Formal Informal, 9(2), 102-109.
Ulfah, N. M. (2017). Strategi Dan Manajemen Dakwah Lembaga Dakwah Islam Indonesia (Ldii) Kecamatan Tugu Kota Semarang. Jurnal Ilmu Dakwah, 35(2), 207-224.
Afrida, Ely. (2016). Penerapan Metode Diskusi untuk Meningkatkan Keaktifan dan Hasil Belajar PKn pada siswa kelas II.D SD Negeri 64/IV Kota Jambi.: Jurnal Ilmiah Universitas Batanghari Jambi 282-291.
Amaliah Mirta Khayatunnufus Khamila dkk.(2023).Analisis Kebutuhan Penggunaan Metode Numbered HeadTogether (NHT) terhadap Pembelajaran Bahasa Indonesia dalamMateri Menulis Karya Ilmiah pada Siswa Kelas XI IPS 1SMA Negeri 4 Bojonegoro Tahun Pelajaran 2022/2023.prosiding Seminar Nasional Hasil Penelitian, Pengabdian, dan Diseminasi.
Aryanti, T., Supriyono, & Ishaq M. (2015). Evaluasi Program Pendidikan Dan Pelatihan. Jurnal Pendidikan Non Formal, 10(5), 1–13. https://doi.org/10.17977/um041v10i1p1%20 -%2013
Istiyani N.., dkk.(2019). Evaluasi Program Model CIPP Pada Pelatihan Menjahit di LKP Kartika Bawen. Jurnal Pendidikan Luar Sekolah, 3(2), 2019, 6-13
Faizin, I. (2021). Evaluasi Program Tahfidzul Qur’an Dengan Model CIPP. Al-Miskawaih: Jurnal Pendidikan Agama Islam, 2(2), 99-118.
Lestari, W. E. W. (2018). Evaluasi Program Kursus Office Terpadu Di Lembaga Kursus Dan Pelatihan (LKP) Bimantara Klaten. Diklus: Jurnal Pendidikan Luar Sekolah, 2(1), 53–61
Jaya, P. R. P., & Ndeot, F. (2018). Penerapan model evaluasi CIPP dalam mengevaluasi program layanan PAUD holistik integratif. PERNIK, 1(1), 10-25.
MELISA, A. (2022). EVALUASI KEBIJAKAN PROGRAM SATU DESA SATU DA’I PADA DEWAN DAKWAH ISLAMIYAH INDONESIA PROVINSI LAMPUNG (Doctoral dissertation, UIN RADEN INTAN LAMPUNG).
Ardani, B. Evaluasi Program Sertifikasi Pembimbing Haji dan Umrah Pada FDIKOM UIN Syarif Hidayatullah Jakarta (Studi Evaluatif Menggunakan Model CIPP) (Bachelor's thesis, Fakultas Dakwah dan Ilmu Komunikasi Universitas Islam Negeri Syarif Hidayatullah Jakarta).