Konten Instagram @Sushigo_id

Ika Risanatul Inayah

Abstract


The contribution of Instagram content Sushi Go and similar companies in designing and developing digital marketing content creativity must be effective and expected to help companies to adapt to changing trends and customer preferences that drive innovation in the world of marketing communication

kontribusi konten Instagram Sushi Go dan perusahaan sejenis dalam merancang dan mengembangkan kreativitas konten pemasaran digital harus efektif serta diharapkan membantu perusahaan untuk beradaptasi dengan perubahan tren dan preferensi pelanggan yang mendorong inovasi dalam dunia komunikasi pemasaran


Keywords


Instagram, sushi go, kreativitas, konten, pemasaran, Instagram, sushi go, creativity, content, marketing

Full Text:

PDF 31-39

References


Afrilya, S. R., Sutomo, M., Ponirin, & Wanti, S. (2024). Strategi Promosi Dalam Menumbuhkan Brand Awareness Melalui Instagram Pada Industri Kreatif Out Of The Box. Journal of Islamic Digital Economic and Management, 1(1), 271–282.

Agustinova, D. E. (2015). Memahami Metode Penelitian Kualitatif, Teori dan Praktik. Calpulis.

Aji, B. P. (2021). Implementasi Konten Kreatif @maharagung.organizer Dalam Membangun Brand Awareness. Universitas Bhayangkara Surabaya.

Arriagada, A., & Ibáñez, F. (2020). “You Need At Least One Picture Daily, if Not, You’re Dead”: Content Creators and Platform Evolution in the Social Media Ecology. Social Media and Society, 6(3). https://doi.org/10.1177/2056305120944624

Berkowski, G. (2014). How to Build a Billion Dollar App: Discover the Secrets of the Most Successful Entrepreneurs of Our Time (Issue september 2016). Piatkus.

Burhana, A. (2020). Makna Instagram di Kalangan Mahasiswa Program Studi Sosiologi Agama Fakultas Ushuluddin dan Dakwah IAIN Kediri. Institut Agama Islam Negeri (IAIN) Kediri.

Chandra, F. (2021). Social Media Marketing (1st ed.). DIVA Press. Chandra, M. A. (2023).

Strategi Komunikasi Content Creator Rian Fahardi (Presiden Gen Z) Dalam Membahas Isu-Isu Politik Di Sosial Media Tiktok. Universitas Islam Negeri Jakarta.

Dewi Purnama, S., & Sapphire Sani, F. (2022). Strategi Komunikasi Pemasaran Kuliner Melalui Media Sosial Instagram Pada Grande Garden Café. RELASI: Jurnal Penelitian Komunikasi, 02(02), 33–39.

Hariyanto, D. (2023). Komunikasi Pemasaran. UMSIDA Press.

Haryono, A. T., & Hutasoit, B. S. (2023). Digital Marketing Antara Pemahaman Teoritis dan Panduan Praktis (1st ed.).

Lakeisha. Hendriansyah, M. I. (2024). Manajemen Konten Instagram Cafe @terraskota.yk Dalam Membangun Brand Awareness di Tahun 2022. Universitas Muhammadiyah Yogyakarta. Kerenhapukh, G. (2022). Strategi Komunikasi Pemasaran Produk @camille.beauty Melalui Media Instagram Dalam Membangun Brand Awareness. Universitas Kristen Satya Wacana Salatiga.

Kertamukti, R. (2017). Strategi Kreatif Dalam Periklanan: Konsep Pesan, Media, Branding dan Anggaran (1st ed.). PT Raja Grafindo Persada.

Kholidah, N. D. (2023). Strategi Komunikasi Pemasaran Melalui Media Great Project Di Kabupaten Situbondo. Universitas Islam Negeri Kiai Haji Achmad Siddiq Jember. Kopf, S. (2020). “Rewarding Good Creators”: Corporate Social Media Discourse on Monetization Schemes for Content Creators. Social Media and Society, 6(4). https://doi.org/10.1177/2056305120969877

Kotler, P., Kartajaya, H., & Huan, H. Den. (2017). Marketing For Competitiveness (1st ed.). Bentang.

Kotler, P., & Keller, K. L. (2007). Manajemen Pemasaran (12th ed.). PT Indeks. Meltwater. (2024). Social Media Statistics for Indonesia [Updated 2024]. https://www.meltwater.com/en/blog/social-media-statistics-indonesia

Miller, D. (2020). Social Media Marketing, 3 books in one: Excellent Tricks to Grow your business,Instagram Marketing to become a famous influencer,Tiktok and You Tube to make Viral Videos.

Moleong, L. J. (2020). Metode Penelitian Kualitatif (36th ed.). PT Remaja Rosdakarya. Nadhifah, N. (2024). Strategi Kreatif Content Creator Muslim (Studi Tentang Konten Dakwah Pada Akun Instagram @alfatahar_). Universitas Islam Negeri Jakarta.

Nasrullah, R. (2020). Media Sosial Perpektif Komunikasi, Budaya, dan Sosioteknologi. Simbiosa Rekatama Media.

Nugraha, R., & Rachmawati, I. (2020). Strategi Konten Kreatif Collage Kit di Instagram. Prosiding Manajemen Komunikasi, 6(2), 481–485. https://doi.org/http://dx.doi.org/10.29313/.v6i2.23432

Ompih, A. F. P. (2021). Penerimaan Komunitas Into the Light Indonesia Mengenai Kesehatan Mental Dalam Web Series “It’s Okay Not to be Okay.” Kwik Kian Gie. Pamungkas, W. R. (2023). Analisis Strategi Konten Kreatif di Instagram @Bapak2id. Universitas Semarang.

Panuju, R. (2019). Komunikasi Pemasaran (1st ed.). Prenadamedia Group. Priansa, D. J. (2017). Komunikasi Pemasaran Terpadu Pada Era Media Sosial (1st ed.). CV Pustaka Setia. Priatna, M. R. (2023). Strategi Kreatif Konten Kreator Dalam Memproduksi Video Di Akun Youtube ANGR. UIN Suska Riau.

Prisgunanto, I. (2020). Komunikasi Pemasaran Era Digital. Prisani Cendekia.

Putra, N. P. (2021). Strategi Komunikasi Pemasaran Kedai Kopi Cold ’N Brew Melalui Instagram Dalam Menciptakan Kesadaran Merek. Universitas Muhammadiyah Surakarta. Rachman, F., & Wati, D. R. (2023). Metode Penelitian Kualitatif (1st ed.).

Santoso, A. B., & Romadon, S. (2020). Strategi Komunikasi Pemasaran Digital Untuk Meningkatkan Brand Awareness Melalui Media Sosial (Studi Kasus Content Creative 4.0 di Instagram). Jurnal AKSARA PUBLIC, 4, 55–67.

Sari, S., Syamsuddin, S., & Syahrul, S. (2021). Analisis Brand Awareness Dan Pengaruhnya Terhadap Buying Decision Mobil Toyota Calya Di Makassar. Journal of Business Administration (JBA), 1(1), 37. https://doi.org/10.31963/jba.v1i1.2678

Sasifiyah, N. (2023). Konten Kreatif Youtube Sebagai Sumber Penghasilan Dalam Perspektif Ekonomi Islam (Studi Kasus di Kampung Youtubers Bondowoso). Universitas Islam Negeri Kiai Haji Achmad Siddiq Jember.

Setyaningrum, A., Udaya, J., & Efendi. (2015). Prinsip - Prinsip Pemasaran (1st ed.). ANDI Yogyakarta. SocialBlade. (2024). Data Engagement Sushi Go. https://socialblade.com/instagram/user/sushigo_id

Sucipto, K. R. R., & Yahya, A. F. (2022). Strategi komunikasi pemasaran digital subway indonesia melalui reels instagram @subway.indonesia. Jurnal Komunikasi Profesional, 6(1), 68–78. https://doi.org/10.25139/jkp.v6i1.4456 55

Sugiyono. (2017). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Alfabeta.

Sugiyono. (2019). Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatif dan R&D (2nd ed.). Alfabeta. Sugiyono, & Lestari, P. (2021). Metode Penelitian Komunikasi. Alfabeta.

Supiyandi, A., Hastjarjo, S., & Slamet, Y. (2022). Influence of Brand Awareness, Brand Association, Perceived Quality, and Brand Loyalty of Shopee on Consumers’ Purchasing Decisions. CommIT Journal, 16(1), 9–18. https://doi.org/10.21512/commit.v16i1.7583




DOI: http://dx.doi.org/10.31506/jsc.v0i0.26979

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


 

 

 

View My Stats

 

Journal of Scientific Communication is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
  
Copyright © 2019 Journal of Scientific Communication. All rights reserved.