MODEL PERILAKU PROKRASTINASI AKADEMIK SISWA SMK

Much Irzal Ardiansyah, Mochamad Nursalim, Endang Pudjiastuti Sartinah

Abstract


This article aims to describe the behavioral model of academic procrastination in vocational students and describe the factors that have an influence on this behavior. In this article on the academic procrastination variable, there is a tendency not to immediately start and take an action from procrastinating behavior, negligence in time management. Students who have academic procrastination behavior will generally work on assignments at the last minute of collecting assignments and can trigger panic, this feeling of panic will make students make bad decisions in doing assignments.

Keywords: academic procrastination, students

 

Abstrak

Artikel ini bertujuan untuk mendeskripsikan tentang model perilaku prokrastinasi akademik pada siswa SMK dan menjabarkan mengenai faktor-faktor yang mempunyai pengaruh terhadap perilaku tersebut. Pada artikel ini diutamakan pada variabel prokrastinasi akademik, adanya kecenderungan untuk tidak segera memulai dan mengerjakan suatu tugas merupakan suatu indikasi dari perilaku menunda-nunda, kelalaian memanagement waktu. Siswa yang memiliki perilaku prokrastinasi akademik pada umumnya akan mengerjakan tugas pada menit-menit terakhir batas pengumpulan tugas dan dapat memicu kepanikan, perasaan panik tersebut akan menjadikan siswa  membuat keputusan buruk dalam mengerjakan tugas.

Kata kunci: Prokrastinasi akademik, siswa


Full Text:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.30870/jpbk.v7i2.17644

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Indexed By